טיפול בהזעת יתר

טיפול בהזעת יתר – כל מה שחשוב לדעת

האם אתם נרתעים מללחוץ יד לאנשים מכיוון שכפות הידיים שלכם מזיעות? האם אתם נמנעים מפעילויות בחברת אחרים כי החולצה שלכם מתמלאת בן רגע בכתמי זיעה? האם בתי השחי שלכם רטובים לעיתים קרובות, גם כשאתם לא עוסקים בפעילות במאמץ גבוה? ייתכן בהחלט שאתם סובלים מהזעת יתר.

אין כיום תשובה חד משמעית לשאלה מה גורם להזעת יתר, אף כי מחקרים מסוימים מצאו כי התופעה עשויה להיות תורשתית. בעוד שההזעה עצמה אינה מסוכנת, היא עלולה להפריע מאוד לאיכות החיים של הסובלים ממנה. למרבה המזל, אתם לא לבד, וקיימים כיום טיפולים שונים שעשויים להקל מאוד את הבעיה.

איך מטפלים?

ראשית, כמו רוב התופעות הפיזיולוגיות, גם הזעת יתר עשויה להתגבר כתוצאה מאורח החיים שלנו. לדוגמה, מתח נפשי, שתייה מרובה של אלכוהול ואכילת מזון חריף עשויים להגביר את התופעה, כך שאם אתם סובלים מהזעה מרובה, מומלץ לשים לב לגורמים אלו. כמו כן, יש להכיר את ההבדל בין דאודורנט לאנטי-פרספרנט: הראשון נועד רק לנטרל את ריח הזעה, בעוד שהאחרון חוסם את בלוטות ההזעה בבית השחי ומקטין את כמות הזיעה שנפלטת החוצה. אם אינם בטוחים במה אתם משתמשים, מומלץ לוודא ולרכוש תכשיר מסוג אנטי-פרספרנט במקרה הצורך.

טיפול באמצעות זרם חשמלי

טיפול בשם יונטופורזיס (Iontophoresis), היעיל בעיקר במקרים של הזעה בכפות הידיים והרגליים. במהלך הטיפול מניחים את האיבר (ידיים או רגליים) בגיגית מיוחדת המלאה מים, שדרכה עובר זרם חשמלי נמוך. הזרם משבש את הפעילות של בלוטות ההזעה.

הטיפול נמשך לרוב בין 20 ל-30 דקות, מבוצע מספר פעמים בשבוע ויעילותו הוכחה כגבוהה מאוד (בין 80 ל-90 אחוזים מהמקרים). ניתן לבצע את הטיפול הן במרפאה המתמחה בכך, או לרכוש את המכשיר לשימוש ביתי. עלות המכשיר היא כ-2,500 שקלים.

יתרונות

חסרונות

אפשר לטפל בבית מבלי להגיע למרפאה

פחות אפקטיבי לטיפול בבית השחי

יעילות גבוהה

לא מתאים לנשים הרות, לסובלים מאפילפסיה ולבעלי קוצב לב או שתלים מתכתיים בגוף

לא כרוך בכאבים

 

הזרקת בוטוקס

טיפול בהזעת יתר באמצעות הזרקת בוטוקס מתאים לסובלים מהזעה בבית השחי, בכפות הידיים והרגליים או בפנים. הבוטוקס מוזרק לאזור הרצוי ומנטרל את פעילות בלוטות ההזעה, והוכח כיעיל מאוד. כמו כל שימוש בבוטוקס, גם כאן יש צורך בהזרקות תקופתיות, שכן אפקטיביות הבוטוקס פגה לאחר מספר חודשיים (בין כחודשיים ל-8 חודשים).

עלות הטיפול גבוהה, ונעה בין 3,000 ל-6,000 שקלים. הטיפול מבוצע במרפאות המתמחות בטיפול בהזעת יתר.

יתרונות

חסרונות

יעילות גבוהה

עלות גבוהה יחסית

החלמה מהירה

צורך בטיפול חוזר מדי כמה חודשים

טיפול ניתוחי

ניתוח בשם סימפטקתומיה (sympathectomy), המיועד בעיקר לסובלים מהזעת יתר בבית השחי ובכפות הידיים. במהלך הניתוח מסירים את העצבים המפעילים את בלוטות ההזעה באזור המטופל, ובכך "מייבשים" אותן.

הניתוח מתאים לאנשים שאף טיפול אחר לא עזר להם, והוא מכוסה על ידי קופות החולים. עם זאת, לניתוח עשויות להיות מספר תופעות לוואי. התופעה הנפוצה ביותר, שזכתה לכינוי "הזעה מפצה", היא התפתחות של הזעת יתר במקום אחר בגוף. מסיבה זו ירדה הפופולריות של הניתוח בשנים האחרונות.

יתרונות

חסרונות

יעילות גבוהה

פרוצדורה ניתוחית פולשנית, הכוללת את הסיכונים המתלווים לכל ניתוח ודורשת החלמה

הניתוח מכוסה על ידי קופות חולים

סיכוי גבוה להזעת יתר באזור אחר בגוף

הטיפול הוא חד פעמי ולא נדרשים טיפולים נוספים

תופעות לוואי נוספות שעשויות להתרחש: שינוי בטעם של מזונות שונים, תחושה של הזעה העומדת להגיע ורגישות לקור

אנו במרפאת "שר מדיקל סנטר" מתמחים בטיפול במקרים של הזעת יתר, ונתאים לכם את הטיפול המתאים ביותר עבורכם, בהתאם למצבכם.

אנו מזמינים אתכם לעשות עוד היום את הצעד הראשון בדרך לפתרון הבעיה, וליצור עמנו קשר. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן